kaffe och lisa ekdahl.


jag tänkte att jag skulle kolla igenom dammsugaren ordentligt innan jag gjorde mig av den. den hade liksom bara gått sönder och slutat suga. men - nu fungerade den finemang. så jag har gått en ordentlig och noggrann runda med dammsugaren i lägenheten. hängt ut mattorna på vädring och alldeles strax blir det att skura badrummet. jag ska inviga den där special-skrubbsvampen för badrum, som jag tröstshoppade för ett tag sedan.

och jag tog mod till mig och sa ifrån vad gällde barnvaktande i dag. skitsvårt att behöva säga nej. men jag kände att jag var tvungen - det är så dumt att inte lyssna på kroppen och psyket och slita ut sig i "onödan". mitt nej bemöttes väl och det dåliga samvetet har börjar lätta. 

oron är närvarande och jag känner hur den håller på att utveckla sig till ångest och panik. när det är färdigstädat blir det soffan, sobril, snuset och boken. 

Kommentarer
Postat av: MissManic

Kaffe, städ och Mötley Crüe här hemma... Och samma sak här med ångesten som börjar göra sig påmind. Så det blir sobril, cigarett och skura mig själv..

Kramar

Svar: jädrans ångest! <3 <3 <3 <3!
Jackie

2012-10-10 @ 14:04:45
URL: http://www.missmanic.se
Postat av: Ja vem som helst....

Hej!
Bara en fråga. Jag har kollat igenom en stor del av din logg och du skriver nästan jämt om bara din sjukdom. Förknippar du med din psykiska ohälsa eller är det så att det inte finns bra dagar? Sorgligt i så fall :( För även att jag är sjuk och då menar jag gravt sjuk så har jag bra dagar. Ha det!

Svar: hej, vem som helst.bloggen är ju bara en bråkdel av mitt liv och min vardag. absolut har jag bra dagar, åtminstone flera bra stunder per dag. jag försöker sammanfatta en dag i ett inlägg, och då blir det lätt att det fokuseras på mitt psykiska mående. eftersom det är en så stor del av mitt liv.

om du försöker läsa genom raderna, så ser du små guldklimpar. jag lovar dig. ;)
Jackie

2012-10-10 @ 20:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0