friska kattögon och jävla kräk.


och den här dagen bara svepte förbi. hälsocentralen ordnat och där fixade jag fram en ny läkartid, redan nu på tisdag. då ska jag även dit igen för att tvätta kratern. seriöst, det är så överdrivet. sedan hem och däcka i sängen innan det var dags för veterinären för selma. jag har varit lite orolig kring hennes ögon - men hon är ju vit, så ögonsmetet syns ju så väl. men det var bara finfint med ögonen. veterinärens lite snabba titt och pill med en tops kostade nästan 600 kr. alltså - selma är värd allt i hela världen. men en kan ju undra vad fan det var jag betalade för. haha. (basavgiften ligger på 130 kr.)

ringde även öppenpsyk och försökte ordna en läkartid så snart det bara gick. men icke. min läkare är ledig fram tills den veckan jag redan har en tid hos honom. vilket är om en månad. men jag blev iaf rekommenderad psykakuten och en eventuell inläggning av sjuksköterskan jag fick prata med. jävla kräk.

pengar i morgon. vilket bl.a. betyder hämta ut mediciner. jag kollade lite snabbt vad summan skulle hamna på; runt 900 kr om jag hämtar ut precis det jag behöver. runt 300 kr om jag plockar bort så mycket jag kan. försöker mig på en budget, men det spricker innan pengarna ens finns på kontot. sen betala nya mobiltelefonen också. som "bara" kostar mig 1000 kr.

ekonomiblogg. 
något nytt för mig. men allt bara hetsar fram och ingenting är balanserat. plus att mitt frikort för vård går ut på måndag. kommer aldrig ha råd med alla besök som jag har inplanerade. jag får prioritera psykologen. och ingen idé att ta vissa besök på faktura heller - för det går inte runt ändå. 

Kommentarer
Postat av: ML

Receptbelagda mediciner kan du väl få på delbetalning upp till högkostnadsskyddet på 12 månader? Max ca 190 kr/mån.

Svar: jo. det stämmer. men inte om en har betalningsanmärkningar - vilket jag har. tyvärr.
Jackie

2014-01-17 @ 06:36:23
URL: http://martinlundholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0