en, kanske, virrig uppdatering.


åh. det var evigheter sedan jag satt här vid skrivbordet, framför datorn. men nu så. läkarbesöket jag var på, på öppenpsyk, var ett skämt. det var samma läkare som jag tidigare träffat inom slutenvården och han är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan. han daltade bara om min senaste inläggning och hur mitt beteeeeende var då. att han blev tillkallad mitt i natten för att jag hade "ställt till det". jag tackade för mig rätt kvickt och inombords mobbade jag hans fula glasögon. big fail, alltså.

men igår var jag på öppenpsyk igen, för att träffa min nya dbt-psykolog. vi ska ha några orienteringsmöten och sedan är det tänkt att jag ska hoppa in i den pågående gruppen, när de börjar med nästa modul. psykologen verkade jättetrygg och avslappnad och jag ska verkligen göra det här. bestämde mig redan igår, på första träffen, att jag ska ge dbt en ärlig och jävligt tuff chans. 

det där med att dagligen gå runt med självskadetankar- och impulser tär på mig. det är fruktansvärt. men det går bra. ingenting gjort sedan den andra augusti och det är alltid något. jag brukar aldrig räkna egentligen, känns rätt onödigt, men det datumet råkar bara ha fastnat i huvudet. 



var ute och fikade med bästaste syster igår - för att få andrum och prata ocensurerat om allt. baristan hade väldigt fina och läkta ärr på armarna. jag sa till henne att det fick mig att le att se såpass läkta ärr och att jag hoppades att hon mådde bättre idag. vet inte varför jag gjorde en sak - men hon var så glad och log mot mig, ärligt, när hon tog emot min beställning i kassan. och hon tackade och sedan gav hon mig världens godaste kokoslatté.
 


har köpt en kattungesele + koppel till signe - men vädret är så kasst hela tiden, så vi kommer aldrig ut. skittrist. jag tror att hon skulle gilla gräset och allt annat spännande. ta lite i taget förstås, men hon är en tuff brud i grå förpackning. plus att hon borde ut och rastas lite. det bra fart på henne här hemma. jag och mina älskade kattkorvar. det är bland det vackraste i mitt liv just nu.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Vad bra att du får börja i DBT, det glädjer mig och jag hoppas att allt detta kan hjälpa dig med allt!!
Du är värd så himla mycket, glöm aldrig det ♥

Svar: ja, nu vill jag ge en behandling 100% och hoppas att just dbt'n kan ge mig rätt verktyg.
<3 detsamma, love! <3
Jackie

2014-08-20 @ 09:54:31
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0