sjukhusrännande och lamotriginfylla.


en virrig dag. tänkte när jag vaknade att det fortfarande var helg och tyckte det var skönt att veckans resor till sjukhuset låg en bit framför mig. men icke. i morgon är det redan dags att träffa arbetsterapeuten och prata om allt det jag skulle ha gjort för att få rutin på mat och sömn - och jag har inte gjort någonting av det. likgiltigheten och orkeslösheten. 

istället går jag runt med sår som varar och luktar illa. haha. men inte ens det orkar jag bry mig om. musik, kaffe, snus och mentholbloss på balkongen - det är det som orkas med. för det är pepp. kolla på film ibland när koncentrationen finns och rastlösheten vilar. för jag vill bara vara hemma.

och jo - fick tre kallelser idag. brevbäraren måste tro att jag inte gör annat än vårdas (vilket iofs är ganska sant). och äntligen en tid hos läkaren. i början på november. så nu är det dags att skriva ner alla tankar på en lapp - som jag sedan får läsa innantill hos läkaren. annars glömmer jag bort allt.

nu ska jag vingla ut (tack lamotrigin) i köket och veva ihop en stor mugg kaffe och sedan blir det menthol på balkongen. en gång vinglade jag faktiskt in i kylskåpet - handtaget lossnade och jag skar upp hela armbågen. mehehe.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Jag vet inte om du kommer ihåg mig men vi skrevs mycket för några år sedan. Jag kallade mig för Morbida. Jag har letat efter i några år och blev superglad när jag hittade dig! Får jag länka till dig från min blogg? Kramar

Svar: men jösses. som jag har bombat din morbida-blogg med kommentarer de senaste åren. vilken underbar överraskning att du hittat mig igen! länka på, det tänker jag också göra! ;)
kärlek! <3
Jackie

2013-10-29 @ 14:21:33
URL: http://www.firellia1.blogspot.se
Postat av: Anna Karlsson

Hoppas det går fint hos läkaren! Lycka till hos arbetsterapeuten med:)Är lamotrigin stämningsstabiliserande? Kram Anna

Svar: ja, precis - det är stämningsstabiliserande medicin.
Jackie

2013-10-29 @ 15:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0