bara en fredagskväll.


har tänt så många ljus här hemma att luften sprakar av värme. jag är hursken och rastlös. ångesten är vänlig - tidigare var den ohyfsad, så det fick bli en stesolid. just ikväll älskar jag mitt hem lite sådär extra mycket. tanken på att det här är mitt hem gör mig susig i huvudet. sådär förälskat susig. 

en mugg koffeinfritt kaffe och en snus. jag är fruktansvärt trött och långsam - men just ikväll och inatt skulle jag kunna tänka mig att dygna. vilket är en urusel idé - det vet jag. men det är alltid något fint i att göra det. speciellt med fint sällskap. gör jag det själv - är det ju som oftast helt ofrivilligt. 

och mitt i allt - personer, situationer och känslor, som jag inte kan landa i. det gör mig förvirrad och oerhört frustrerad. men jag ska lägga den energin på mörkret vs. de tända ljusen, mina löjligt bekväma myskläder och allt det där andra som jag har en tendens att ta för givet. som mitt alldeles egna trygga hem.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Härligt låter det.. Ska minsann tända några ljus och någon rökelse :)

Svar: ja, det tycker jag absolut att du ska göra! :) <3
Jackie

2013-11-01 @ 19:09:16
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0