lilla livet. akta dig. akta dig. akta dig.


herr psykläkare anser att jag bör sjukskrivas i ytterligare två år. det är en sådan underlig känsla att sitta och höra på hur någon goes on and on om hur jag överhuvudtaget inte kommer kunna utföra något slags arbete de närmsta åren. men samtidigt blir en sporrad - att kämpa på ytterligare och bevisa att han i slutändan ändå inte vann. ny medicin insatt; lamotrigin. jag har inte börjat ta den ännu. avvaktar. avskyr in- och utsättning av mediciner. 

jag glömmer bort allt emellanåt. förlåt. men jag lever som mest när jag blundar under täcket.

Kommentarer
Postat av: EnMörkräddMänniska

Det var en underlig känsla när handläggaren på FK ansåg att min arbetsförmåga kommer att ligga på 0% i minst tre år till. Kändes...unket. Men då får jag ju lugn och ro att bli frisk och arbetsför, det är bra.

Du ville ju förut att jag skulle berätta om vad jag tyckte om Lamotrigin - jag tycker att den fungerar fantastiskt bra mot mina depressioner! Jag har nog inte känt mig såhär icke-deprimerad på många år, trots att jag har ätit antidepressiva medel under den tiden.

Insättningen är jobbig, men det värsta försvinner på någon vecka. Och alla som äter Lamotrigin får ju inte samma insättningssymptom, vissa får inga alls =)

Kram, finkorv <3

Svar: åhå. jag hoppas faktiskt att lamotrigin ska hjälpa mig. ska försöka hålla bloggen uppdaterad om hur det går under insättningen osv. men har inte börjat med den än, hämtar ut den nästa vecka tänker jag.
kramar! <3
Jackie

2013-03-16 @ 11:18:08
URL: http://morkradd.wordpress.com
Postat av: V

Jag äter Lamotrigin & det är den första "långtidsmedicinen" som verkligen fungerat för mig. Då har jag provat på ett helt gäng... När jag tänker efter har jag aldrig hört någon säga något negativt om den. Var dock jätteuppmärksam när det gäller hudutslag, var tvungen att trappa upp försiktigt eftersom jag fick ganska ordentliga sådana. Hoppas det fungerar bra för dig!

Svar: ja, de där eventuella hudutslagen har jag blivit varnad för tidigare. verkar inge vidare :/
vad bra att den fungerar så bra för dig! hoppas den kan hjälpa mig lika bra. :)

Jackie

2013-03-17 @ 01:30:31
URL: http://violentmoreviolent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0