från och med nu är jag min egen.


det har varit ett sommaruppehåll sedan jag sist träffade psykologen på psyk i staden vid havet. var där i dag och det är fan så tufft, men så värt det. hen läser av mig och gräver gropar med en tesked. skyndar långsamt och har en stadig ögonkontakt. inget block att skriva i konstant och ett stadigt stöd i tankekriget. 

fick fem nya tider, varannan vecka. fantastiskt. jag tror på det här. vi pratade om hur jag portionerar ut min energi och där ska förändring ske. även det tror jag på. en liten sak varje dag - istället för att ta tusen saker på en och samma gång och sedan sova i ett, två dygn p.g.a. psykisk utmattning.

träffade avdelningschefen på avdelningen jag senast låg inlagd på. fick varma ord och även hen hade en stadig blick och stannade upp och gav mig en stor portion lugn. alltså har det varit en bra start på den här dagen - trots knappt någon sömn alls under natten.

har även haft my sister from another mister över på en tidsbegränsad kaffe. kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0