they keep me sleepless at night.


klockan 22.00 sitter jag och halvsover vid datorn och bestämmer mig för att gå och lägga mig i sängen istället. sagt och gjort. väl i sängen ligger jag först och stirrar i taket en stund, liksom funderar över dagen som har gått. sedan släcker jag lampan och lägger mig på mage för att somna.

klockan 00.00 krigar ångesten i kroppen, myrkrypningarna i armar och ben har kommit och jag har fortfarande inte kunnat somna. jag ger upp. jag har inte ro att ligga kvar.

och tidigare idag läste jag, i en bok om sömn(problem), att en ska lämna sängen efter trettio minuter om en inte har kunnat somna. trettio minuter alltså - finns det människor som faktiskt kan somna inom trettio minuter. makalöst - ni är fabulous. skulle jag lämna sängen efter varje trettio minuter som gått, utan att jag har somnat (om), så skulle jag få skavsår under fötterna.

i morgon går bussen in till grannstaden och öppenpsyk klockan 07.30. jag funderar på att dygna. hellre det än att somna lagom till klockan 06.00 och bli väckt när väckarklockan ringer klockan 06.30.  

nu ska jag göra en koffeinfri kaffe och fortsätta tycka synd om mig själv. 

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Jo, det är tur.
Och tur att jag hunnit lämna katten till mamma några dagar tidigare.. =O

2012-09-05 @ 00:25:19
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: MissManic

Men din sömn är hopplös... Hoppas verkligen läkarna hittar något som biter.
Som min mamma skulle säga; har du druckit ett glas varm mjölk ;-I

Svar: min mamma har också sagt åt mig att dricka varm mjölk. men det finns liksom inte mycket som äcklar mig så mycket som icke-kall mjölk. :/ så njae.
men vad gör du vaken nu? <3

2012-09-05 @ 00:47:43
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0