23.30


jag drar mig för att gå och lägga mig. det blir sådan hets när jag ligger där och känner ett tvång att somna. det är en ond cirkel. i morse ringde läkaren och vi bestämde att jag ska höja nitrazepamen med en halv tablett och så ska läkaren ringa tillbaka på måndag för att se hur helgen varit.  

det känns skönt med sådant stöd från läkaren. äntligen tar han mina sömnproblem på allvar och äntligen har han insett att det inte är någon idé att försöka med theralen. jag håller alla tummar, tassar och tår att sömnen snart ska bli min vän igen och att jag då kan sluta med de tunga sömnmedicinerna. jag ser det först och främst som en tillfällig lösning. 

på måndag ska jag till distrikssköterskan och ta bort stygnen. jag satt precis och pillade bort alla små tejpbitar som gjort sitt och upptäckte att ett stygn har lossnat och fallit bort och två andra stygn har gått upp. även att jag varit väldigt noga med att tejpa över stygnen med plåstertejp. men såren läker fint, så jag tänker inte klaga. 

på onsdag kurator på öppenpsyk. det har hänt så otroligt mycket på så kort tid. jag förstår knappt själv vad som händer. jag tror att jag någonstans är lättad. men samtidigt mår jag så förbannat dåligt - för jag vet att det är nu det tunga arbetet sätter i gång.

nu borsta tänder, på med sovtröja och i med sömnmedicinerna. god natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0