dag tre.


en ny dag inom den psykiatriska slutenvården. det är konstigt att vakna av att någon stegar in i rummet och hojtar "god morgon, jackie". men en vänjer sig snabbt vid alla konstigheter här. 

natten har varit sådär. jag kunde absolut inte somna, utan låg och läste i min bok i flera timmar. den är snart slut och jag tänkte att den skulle räcka åtminstone helgen ut. blir att be om utgång och köpa en ny bok typ i morgon. framåt tidiga morgonen kunde jag somna, men har vaknat stup i kvarten. jag bad morgonsköterskan att prata med läkaren angående mina utsatta sömnmediciner. det hela verkar så jävla konstigt. och det har hänt mig förut - att jag läggs in och så huxflux nollas mediciner hit och dit. det är så fel att ta beslut över någons huvud bara sådär. 

jag ska strax gå och fylla på kaffekoppen och ta morgonens andra cigarett. god morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0