10.42


ingen feber och ingen ångest. alltså finns orken där och jag ska försöka få disken diskad. men det får bli lite senare. ska försöka vila nu när jag mår lite bättre. katterna håller mig sällskap och ingenting vore vackert utan dem. den receptfria hostmedicinen verkar faktiskt fungera på min hosta. och självklart har jag rökförbud nu när hostan är här. det blir bara värre, mycket värre, av att röka.

många tankar börjar falla på plats och jag ser saker med klarare blick. och när ångesten håller sig på avstånd jag kan tillåta mig själv att slappna av och dagdrömma. och jag peppar inför nästa veckas läkarsamtal och hoppas på att vi ska kunna enas kring en bra och väl fungerande medicinplan. jag har redan skrivit ner ett förslag och hoppas på det.

det blir inget kaffe eftersom en tydligen ska försöka undvika mjölk vid slemhosta. det ska visst bara göra det värre. så om jag orkar ska jag be pappa köra mig till willys senare i eftermiddag - så kan jag köpa energidryck, frukt, pappersnäsdukar och glass. sånt som en behöver när en är ynkligt förkyld. kanske en korsordstidning också.

nu snyta näsan, ta mer hostmedicin och några sprut nässpray. host, host, snörvel och host.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0