städning, staden vid havet och kattrapport.


dagen försvann som i ett nafs. men nu är det åtminstone städat här hemma. och i köket står två vaser med flera blomskott. är tre olika sorter som ska få rötter och sedan planteras i kruka. väldigt fint hemmapyssel. och mitt måleriprojekt: självporträtt går framåt. jag satt en stund i går med färger i blå nyanser.

i morgon fredag och socialträningsgrupp i staden vid havet. vi ska göra garnbollar och jag tänker mig en i antingen grönt eller orange. har gjort en rosa innan och den hänger i det lilla fönstret bredvid ytterdörren. de blir fantastiska prydnader faktiskt. tänk - av lite garn, ballonger och tapetklister.

siri och selma är banne mig de finaste som finns. och selma har verkligen fått en egen personlighet. hon har varit här i 20 dagar nu och hon har gjort sig riktigt hemmastadd. hon är bättre i magen sedan vi bytte foder. och inget mer kiss i sängen sedan vi bytte kattsand. nu en kopp kaffe och en cigarett på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0