ett egentligen onödigt långt inlägg. som jag bjuder på.


vädret är minst lika schizo som jag. hos psykologen pratade vi om personen "fel och dum" som bor i mig. som jag måste oroa mig över och som ger mig ångest. vi pratade om skammen och skulden. om hur jag är rädd för att omedvetet göra fel och behöva återuppleva personen "göteborg" igen. 

det är inte meningen att ni ska förstå mina ord till tusen. försök att tolka fritt och hej och hå. jag har kryptiska tankar som inte ens jag förstår mig på. så jag förstår er.

jag har handlat idag; två byxor, en tröja, en sovtröja, kattmat x 2 och en stock snus. härliga tider när aktivitetsersättningen rullar in på kontot. fastän att jag i smyg drömmer om ett jobb och en vardag med rutiner. men jag är på god väg och jag ska inte ge mig förrän jag är där. 



i eftermiddag ska pappa skjutsa mig till djuraffären och där ska jag handla kattströ. tänkte att jag skulle testa everclean då jag enbart har hört gott om det. förutom priset då - men det är drygt och håller länge. så egentligen är det nog värt varenda krona. åtminstone är mina katter värda varenda krona jag spenderar på dem. de förtjänar enbart det bästa. det är mitt ansvar att ta hand om dem på bästa sätt. 

och på fredag, innan socialträningsgruppen, ska jag till hälsocentralen och ta en del prover. bl.a. för att se om jag har järnbrist som jag själv misstänker. och så vill jag göra en ordentlig undersökning och försöka få svar på varför jag får muskelkramp jämt och ständigt. får t.o.m. kramp i käken när jag gäspar. 

nu har jag ordbajsat enough och ska gå ut till köket och göra mig en kopp kaffe. och sedan blir det en god mentholcigarett på balkongen. i blåsten. tillsammans med kaffet. förstås.

Kommentarer
Postat av: anjelica

Roligt med ett lååååångt inlägg Jackie! =D



2012-03-19 @ 17:18:50
URL: http://anjels.blogg.se/
Postat av: ninja

känns som jag förstår precis det du skriver, ser underord som lyser igenom skarpt. fast det kanske säger mer om att jag egentligen inte förstår ;)

2012-03-20 @ 07:56:05
URL: http://ingrodd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0