med en kopp kaffe.


i morgon samtalsterapi på öppenpsyk. och för första gången på väldigt länge är jag någorlunda pepp. jag tror att det är sista gången innan sommaruppehållet och jag tänker meddela att jag inte behöver någon tillfällig samtalskontakt under semestern. jag kan och ska klara mig bra. 

katastrofsängen är fortfarande obäddad. men vad gör det om hundra år. istället har jag fått disken diskad och kattlådan skurad. och några koppar kaffe och en och annan dagdröm. jag insåg tidigare i dag att jag inte har självskadat på evigheter. jag har liksom glömt bort eländet och istället ägnat mig åt annan ångestlindring. jag har testat på det här med att gråta, något som är väldigt nytt för mig, och det fungerar rätt fint det med. bra mycket mindre självdestruktivt åtminstone.

nu dricka upp resten av kaffet på balkongen. plus en eller två cigaretter.

Kommentarer
Postat av: anjelica

Vad duktig av dug Jacki!!! Grynt jobbat <3<3<3<3

Svar: tack. <3!

2012-06-19 @ 21:43:38
URL: http://anjels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0