en sommarkväll inte helt olika alla andra kvällar.


en fin kväll. balkongdörren står öppen och ljuden från där utanför lugnar. 

jag har halvt om halvt lovat mig själv att städa på fredag. morgondagens energi kommer gå åt på öppenpsyk. och då tänkte jag se till att våtdamma hela förbannade lägenheten. minsta lilla pryl ska torkas av. hujedamej. men det är skönt när det är gjort.

katterna är för en gångs skull lugna och jag funderar på en kopp te. och en cigarett eller två. för att fördriva den elaka tiden som hasar efter mig. jag tänker på framtiden och ser ingenting. liksom tragiskt på tusen olika vis. det är inte så att jag inte har drömmar - men jag vet bättre än så. att dagdrömma är mer min grej.

läkaren bad mig komma på en sömnmedicin som har fungerat. och sedan skulle jag höra av mig. det känns jättekonstigt att hn bad mig om en sådan sak. i smyg vill jag ringa och säga att nitrazepam fungerar - men officiellt har jag aldrig ätit den och kan därför inte göra det. hah. men jag kommer inte på någonting som har fungerat. det skulle vara alla ångestdämpande och lugnande som jag proppat i mig innan läggdags. men de har jag slutat med av en anledning och vill därför inte börja med skiten igen (även om det kanske skulle behövas). 

orka. jag tänker sätta mig på kvällsfina balkongen med cigaretterna istället.

Kommentarer
Postat av: Xanoria

Tack tack, du! Det är ett slit att hålla sig ifrån självskador, så man får jobba på. Men det går! =)



Hoppas du har det bra på balkongen ikväll!

2012-06-13 @ 21:58:02
URL: http://morkradd.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0