20.17


det regnar i massor och jag trivs. det är fint att sitta i soffan och bara göra ingenting när vädret utanför tryggheten är grått och blött. 

i dag har jag varit hemifrån; en tur ner till centrum tillsammans med mamma. jag handlade fina petunior på torget och har planterat om dem i en stor kruka och satt ut på balkongen. det är det lilla som i slutändan blir det stora. och jag tog mig i kragen och handlade hem mat. 

men ändå hopplösheten och rastlösheten. jag vill inte längre. jag har fastnat och kommer ingen vart. hemmet är åtminstone någorlunda städat och jag sover inte bort dygnen längre. men ändå. där finns ingenting och jag blir inte vän med tankarna.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ser ut som här... men med sällskap av angst.

Hur ska vi göra för att komma vidare

2012-06-08 @ 21:21:03
URL: http://missmanic.se
Postat av: Ninja

ja det blir ju det, att blommor kan vara en del av det hela.



fått in mer ljus i lyan, speciellt i sovrummet där det var ena persiennen jag gav mig i kast och lagade. nu kan jag köpa dit lite växter. vet inte vilka än. men jag gillar krukväxter. redan som en liten flicka gillade jag att pyssla med dem titt som tätt, dags att ta tillbaka det.



hoppas du nu har en skön morgon med dina kattskatter, att ångesten ligger kvar under täcket.

<3

2012-06-11 @ 07:56:07
URL: http://ingrodd.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0