morgonångest, finaste katterna och projekt: städa.


dagen började tidigt med morgonångest i sängen. jag höll andan och tänkte att "nu dör jag". men icke. istället lämnade jag sängen och satte mig i köket med snuset och en energidryck. finaste katterna gjorde mig sällskap - de la sig båda två på köksbordet och tittade på mig med de trygga ögonen.

sedan dess har jag gått mellan sängen och soffan. försökt hitta lugnet. trots att jag började dagen med sju tabletter känns dagen fortfarande ingenting värt. men jag måste dammsuga, torka golven och skura badrummet. jag tänker att jag dricker upp min cappuccino och sedan, om orken finns, börjar jag lite smått med att dammsuga. dagen är ju inte slut än på långa vägar. så länge det är ljust ute kan jag dammsuga. ingen brådska.

vädret är fantastiskt svalt. 
och jag önskar lite att jag vore den som tog skogspromenader. jag bor ju granne med skogen. men oftast nöjer jag mig med att bara titta på den. 

Kommentarer
Postat av: MissManic

Hoppas din ångest kan försvinna, om så bara för några timmar.. Så du kan få känna dig lite fri.
Och fasen vad jag vill träffa dig. Nu har vi känt varandra så länge känns det som <3

Svar: plötsligt blev det lugnt för en stund och jag gjorde ännu en cappuccino och satte mig på solsvala balkongen tillsammans med siri. vad fint med en paus från ångesten, jisses.
ja! absolut måste vi träffas. <3

ps. hoppas att du har en lugn och fin dag. det förtjänar du.

2012-07-31 @ 14:55:03
URL: http://www.missmanic.se
Postat av: Eriiza

Tack så mycket, trivs bra i det också! =D
Hur är det med dig idag? Alltså nu senare mot kvällen?

2012-07-31 @ 16:36:09
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Oh, vad gott! =)
Sitter här med migrän och bara vill försvinna. ;D
Eller hur, vill ha mer skor!!!!

2012-07-31 @ 17:27:20
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Har tyvärr migrän ganska ofta... =(

2012-07-31 @ 21:21:27
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0