en kopp koffeinfritt och en cigarett på balkongen.


och där var helgen förbi. jag har hunnit med en del. och där emellan har jag suttit hemma i tryggheten med tankarna och katterna. trots ångest och oro har helgen ändå varit lugn. hanterbar åtminstone. och nästa vecka, på torsdag, blir det öppenpsyk igen. fyra veckor går fort och jag angstar inför samtalsterapin. 

att sitta på en filt i gräset och prata om allt och ingenting är fint. trots molnighet och blåst. jag måste ta mig hemifrån mer ofta. åtminstone se till att vända ansiktet mot solen minst en gång om dagen.

klockan 21.00 är det tv som gäller. men jag tänker ta mina kvällsmediciner redan nu - så kan jag krypa ner i sängen direkt efter tvn med boken och snuset och försöka rota reda på sömnen. jag fuckade upp min kvällsmedicin i går och har därför sovit oroligt och tungt halva natten och nästan halva dagen. vissa dagar och kvällar är det himmelskt svårt att hålla reda på medicinerna - trots dosetter. en gång tog jag kvällsmedicinerna på morgonen och kunde för allt i världen inte förstå varför jag sluddrade och halvsov mig genom dagen.

Kommentarer
Postat av: louize

Ja sitter alltid där i solen med dig <3

Svar: <3

2012-07-15 @ 21:21:24
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: Victoria

Ja, att ha kontrakt är det mest idiotiska som finns. För som patient befinner man sig i ett ENORMT underläge gentemot en överläkare. Vad hade hänt om jag inte hade skrivit på, t.ex? Förmodligen hade jag blivit utelåst från rummet...

Styrkekramar <3 Hoppas att din kväll är ok, och att du kan sova inatt =)

2012-07-15 @ 21:34:48
URL: http://morkradd.bloggsida.se
Postat av: j

ja min mor vill att jag skall ligga inne tills behandlingen börjar eller jag kommer på fötter, hon hade helst sätt att dom satte lpt på mig och körde in mig på psyk på direkten. framförallt om hon hade vetat hur mycket jag självskadat sedan jag kom hem från psyk i tisdags.
men jag har varit inne på psyk 5 gånger sedan i november så jag "längtar inte direkt tillbaka", vet hur läkarna är och jag gillar ingen läkare förutom den jag har på öppenvårdsmottagningen. som tur är så är han i väldig hög "rang" bland psykläkarna på sjukhuset så dom brukar alltid kontakta honom innan dom vågar göra några medicin ändringar, vilket både är bra men frustrerande.

2012-07-15 @ 23:00:15
URL: http://freedomtime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0