råttorna igen och bordet som lever.


hemma. äntligen hemma i tryggheten.

tröttheten tog över även under psykologtiden. ingen ork och elaka tankar som inte tog någon hänsyn överhuvudtaget. vi pratade om bordet som flyttade sig på egen hand mitt framför mina ögon i går. vi pratade om råttorna. vi pratade om livet och döden. vi pratade i fyrtiofem minuter. 

på second hand hittade jag en bok (kvinnor på gränsen till genombrott av ulrika knutson), en film (ghostworld) och en fantastiskt knallröd tröja. och på lindex fyndade jag två förpackningar svart hårfärg (det räcker med rött nu) för bara femtio kronor. för båda två. och - mitt paket från lush låg på konsum och väntade när jag kom hem från grannstaden.

alldeles snart blir det att äta; tunnbröd och yoghurt. på det en kaffe, en cigarett och två truxal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0