lite kort.


tanken är att dammsugaren ska få arbeta lite i dag. men det får bli lite senare. 

jag försöker skriva en "att-köpa"-lista tills i morgon. ska till hälsokosten i grannstaden och jag glömmer alltid bort vad jag ska köpa så fort jag kommer in i butiken. ska även försöka leta reda på en stor, men tunn, sjal i morgon. jag har tusen sjalar - men ingen sådan. och köpa coop's fina tygkasse. den har ett bra format och kommer funka perfekt som vardagskasse.

det känns helt himmelsk att äntligen få pengar. de pengarna jag får i morgon är det som blev över från det retroaktiva. resten av pengarna gick tillbaka till soc. eftersom de har rätt att kräva tillbaka de pengar de har legat ute med under tiden min ansökan har legat hos försäkrings-
kassan
. och sedan kommer utbetalningarna komma som vanligt den 18:e varje månad.

nu ska jag fortsätta med mitt kaffe och mitt kedjesnusande. faktiskt en lugn och fin söndag.

Kommentarer
Postat av: Lo

Skönt att det ordnade sej för dej med FK..!



Tycker också att man mår bättre om man får "att göra"-sakerna fixade. Behövs ju inte så mycket så känner man sej lite mer som en människa, lite mer närvarande.

2012-01-15 @ 16:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0