den fula världen utanför den vackra tryggheten.


jag tar en paus från boken. kaffe och snus. jag funderar på att ta ett lugnande bad med miljoner bubblor. men avloppet under badkaret är inte min vän för tillfället. det får bli att ringa hyresvärden i veckan eftersom mitt grävande i avloppet inte löste problemet. förstås.

redan nu planerar jag morgondagens promenad till tågstationen. det blir svårare och svårare att lämna lägenheten. av tusen olika anledningar. ofta känns världen utanför konstgjord och ful. men jag vägrar missa mina psykologsamtal enbart p.g.a. hjärnspöken. ändå opepp.

en cigarett eller två på balkongen och sedan försvinna in i bokens värld igen. och kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0