21.27


och den lördagen är förbi. jag har inte varit utanför ytterdörren på hela långa dagen. och jag har fortfarande pyjamasen på mig. men orken och motivationen finns inte där. jag slåss med ångesten och dricker mitt kaffe. snusar och knaprar piller. jag står ut.

i natt och tidigt i morse läste jag ut den dåliga boken. jag behöver välja ut en ny att börja läsa i. även om koncentrationen inte alltid finns där - så varvar jag lätt ner när jag läser. och det är ett måste om jag överhuvudtaget ska kunna somna. och på måndag kan jag hämta ut mina circadin och jag hoppashoppashoppas att de kan hjälpa mig med sömnen. åtminstone så att jag kan sova mer än tre timmar i sträck.

katterna har fått kvällsgodis och jag själv ska alldeles strax ordna med en koffeinfri kaffe och ta dagens andra cigarett på balkongen. innan läggdags är det disk som ska diskas, en kattlåda som ska rensas, tänder som ska borstas, mediciner som ska tas, en urinblåsa som ska tömmas och en trötthet att få fatt på. och det där kaffet förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0