hej och hå och ångesten.


tusen stycken mat i magen och jag rapar alkoholfri öl. jag ska sluta dricka alkoholfri öl. jag får ångest och tror att jag ska snitta mig i armarna och bli psykotisk. jag minns sommaren jag knarkade och söp bort varje gång jag tar en klunk. så slut med det. nu blir det lyxigt och gott bubbelvatten när det ska firas.

annars, förutom ölångesten, vanlig ångest. att jag aldrig kan må bra tänker ni. men ser ni - det kan jag. jag mår bra. har haft en bra dag. men ändå - ångest. det är liksom så det är när en lider av sjuklig ångest. en är aldrig ångestfri. på gott och ont. all ångest är inte ond ångest.

kvällsmedicinerna är svalda.
och jag ska strax krångla på mig pyjamasen, höja värmen på elementet och krypa ner i sängen med boken. och jag tänker sakna anna innan jag somnar.

Kommentarer
Postat av: anjelica

den "vanliga" ångesten är nästan lite lyx ibland tycker jag!

2012-04-08 @ 10:00:51
URL: http://anjels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0