åska, vårblommor och längre fram ett läkarbesök.


åskan har dragit förbi och jag lyssnar på radio. jag har varit hemifrån några timmar och det behövdes. samtidigt är det alltid lika fint att komma hem till pälsklingarna som möter mig i hallen. de har fått godmat och jag ska strax göra en kopp te och ta en mentholcigarett på regniga balkongen. allt för att lugna de hoppiga tankarna som vill mig illa.

vårens första penséer har flyttat ut på balkongen. de är mörkt lila och selma biter gärna av blommorna. luktärtsfröna har ännu inte visat några livstecken - men jag hoppas på att de faktiskt lever där under jorden. vore fint om de ville kika upp snart.

jag fick en kallelse till läkaren i dag. den sextonde maj fick jag en tid. ska ta upp önskan om mer ångestdämpande, byta ut mina zopiklon mot något annat som inte smakar skit och eventuellt några stämningstabiliserande nu när jag slutat med hemska seroquel. plus läkarintyg som ska skickas in till försäkringskassan inom en snar framtid. måste skriva en kom-ihåg-lapp med alla önskemål, frågor och åsikter. 

men nu ordna med en kopp te och sedan ta de där mentholblossen. det blir sängen tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0