17.25


dagen börjar redan ta slut. och det är först nu jag känner mig redo för en söndag. attans.

jag tog ett eukalytusdoftande bad tillsammans med katterna som satt på badkarskanten. nu har jag mjuka och varma kläder på mig och längtar efter famnen i staden vid havet. 

ångesten är närvarande. men det gör inte så mycket. i tankarna rymmer jag iväg - hand i hand med anna och vi blickar framåt. fina sommarplaner och en mun som smakar kaffe. någonstans i framtiden finns lugnet och jag ska dit. döden är inte längre ett alternativ.

melissa horn i högtalarna. jag nojjar inför morgondagens psykologsamtal. en borde nästan köpa blommor och tacka psykologen för att hn överger mig. en psykolog ska inte få sluta. de ska jobba på samma mottagning hela jävla livet - för att undvika ångestskrämda patienter som inte tycker om förändringar. samtidigt som jag tänker att det kan vara ett nytt kapitel i mitt liv. testa någon ny samtalsform som kanske kan ge mer än ta. 

det regnar utanför trygghetens fönster och det blir strax kaffe plus en cigarett på balkongen.

Kommentarer
Postat av: anjelica

2012-04-01 @ 18:17:17
URL: http://anjels.blogg.se/
Postat av: anjelica

Håller med! Psykologer borde aldrig någonsin få sluta...

2012-04-01 @ 18:17:46
URL: http://anjels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0