socialträningsgruppen.


fick några frågor om socialträningsgruppen som jag eventuellt ska börja i. eftersom jag aldrig har deltagit i gruppen så har jag ännu inte några egna erfarenheter. men jag fick ett informationshäfte av min arbetsterapeut och där finns den här informationen:

för vem: för dig som har svårt att klara av din vardag p.g.a. t.ex. social fobi, andra sociala svårigheter och ångest.

syfte:
att träna psykiska/sociala färdigheter och mellanmänskliga relationer. träffa andra med liknande svårigheter, knyta nya kontakter, öka självkännedom, samarbeta, träna tillit till andra, våga prata inför andra och kunna hantera sin ångest i gruppsituationer.

hur:
vi träffas i grupp två gånger per vecka under tio veckor. du ges även möjlighet till individuell avstämning med någon av oss två arbetsterapeuter som håller i gruppen. gruppen kommer även att innehålla utbildning och diskussion kring social fobi och ångesthantering. aktiv medverkan i hemuppgifter.

nästa tisdag ska jag träffa min arbetsterapeut och prata om gruppen och sen får jag bestämma mig för om jag vill börja i den. eftersom den är under en viss tidsperiod så är det viktigt att en kommer på de avtalade tiderna och tillfällena. men jag tänker att det faktiskt kan vara något för mig. och så är det en sluten grupp på sex deltagare.

Kommentarer
Postat av: ninja

tycker den lät intressant på pappret. hoppas den är det irl med!!



kram och puss

2011-10-27 @ 06:48:14
URL: http://ingrodd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0