mina trygga monster.


jag skulle ju ljuga om jag påstod att jag ådstadkommit något idag. skulle vara ett diplom för att jag har klätt på mig ordentliga kläder i såna fall - alltså inte sovkläder. och tänderna är borstade och håret fick sig en inpackning och sen i med lite glidmedel.
siri har precis vaknat och springer runt i lägenheten och jagar en fluga. hon klapprar så charmigt med tänderna. söt som satan.
klockan 14.00 är det dags för nästa omgång medicin och det är guld. behöver den där lyrican. det är iskallt i bröstet och tankarna tar över. och då blir jag så förbannat rastlös. men samtidigt så opepp på att lämna lägenheten. för där utanför finns det andra skrämmande saker. och jag kan säga vad jag vill om ångestpaniken - men den känner jag till hundra procent. så det är ett tryggt monster. de monster som finns utanför trygga hemmet är jag inte något vidare bekant med - så därför väljer jag trygga ångestmonstret gång efter gång.
men - jag ska till mamma lite senare. ska plantera lite frö och sen sätta ut på balkongen här hemma. och det känns som ett lagom projekt en dag som denna. lite småtryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0