fina katten.


det är magiskt hur sirikatten kan vara så fin. snyftade lite när jag satt på balkongen och tittade på när hon jagade en myra. hon är ju helt fantastisk den där lilla svarta katten. hon om något får mig att orka ännu en dag till. nu smyger hon omkring här inne - med bus i blicken. fina skrutten.
kastade på en duk på balkongbordet och satte ut ännu en pelargon. det börjar arta sig där ute. nu fattas det bara ett trilla-ner-skydd. men pappa har lovat att hjälpa mig med att sätta upp hönsnät. då kan vi ha balkongsdörren öppen konstant under de varma dagarna utan att siri riskerar att trilla ner. ska snickra fast en hasp på dörren i morgon - så att dörren åtminstone kan vara öppen litegrann fram tills nätet åker upp.

jag ska traska ut i köket strax och göra en kopp kaffe. sen blir det film minsann. är lagom trött och hoppas på att kunna sova hela natten utan att vakna. det vore väldigt skönt faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Maria E

sov så gott! <3

2011-05-07 @ 00:11:40
Postat av: Maria

Åhh vad jag tycker om din pappa som ska hjälpa dig att skydda Sirikatten :)

2011-05-07 @ 08:44:54
URL: http://www.fenix.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0