söndertänkta tankar.


det är så mycket som rör sig i mitt huvud. jag och nicole har pratat mycket om våra erfarenheter av slutenvården inom psykiatrin - och det är förjävliga erfarenheter.
inte alla - men tyvärr alldeles för många.
och hur ska vi då lyckas med förändring är frågan. jag tror på att sluta skämmas och vara öppen. det "utbildar" omgivningen och då kanske bilden av en psykiskt sjuk människa ändras från "järnrörs-personen" till en helt vanlig person. t.ex. barndomsvännen eller den nya på jobbet. tror jag.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vet du, det tror jag med. <3

2011-03-31 @ 19:20:32
Postat av: Ulrika

Och vet du, jag tror det jag oxå!

2011-04-01 @ 19:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0