mediciner och fettvalkar.


har läkarsamtal på öppenpsyk i morgon och jag försöker tänka igenom allt jag vill ha sagt. jag lyckas alltid glömma bort precis allting så fort jag sätter mig ner i samtalsrummet. funderar på att skriva ner allt på en lapp - så att jag kan använda mig utav den om minnet skulle svika.

och jag nervar inför eventuella medicinbyten. jag vet inte om jag orkar byta mediciner ännu en gång. speciellt inte nu när jag har lyckats få mediciner som faktiskt har en positiv effekt.
men jag vill slippa alla äckliga extrakilo som medicinerna har gett mig. jag vill ha en kropp som jag trivs i - en kropp som jag känner igen. kroppen jag har nu är så främmande. den är inte jag. puh, allt är en enda ond cirkel.

plus att symtomen som pcos ger mig oftast blir lindrigare om en gör sig av med en eventuell "övervikt". och det känns meningslöst att äta nyttigt och shit om kroppen ändå fortsätter vara en kropp som jag inte ser som min. ah ja.

nä, jag ska väl ägna mig åt min kaffe och försöka peppa mig själv inför läkarsamtalet i morgon. suck.

Kommentarer
Postat av: jessica

sv: hatar att svänga i humöret :/

2011-06-02 @ 17:49:58
URL: http://diisorder.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med!! Kan man inte få vara smal, snygg OCH lycklig?

Nä, fet & glad eller smal och katastrofal :(

2011-06-02 @ 18:38:44
URL: http://fenix.bloggplatsen.se/
Postat av: Nina

Jag är med dig! Heja, heja, heja! Peppa, peppa, peppa!

Du är en alldeles underbar varelse. Ja det där med biverkningar är fan inte snällt för oss som redan har det svårt. När jag fick zyprexa gick jag upp 16 kg! Jag åt nyttigt hela tiden så det var orättvist. Jag vägrar att säga: Det viktigaste är att man mår bra. Det är svårt att göra det utan något inflytande över sin egen kropp. Sådant kan man bara känna själv. MEN, jag tycker att du är vacker och helt fantastisk precis som du är!

Kärlek och styrkekramar!

2011-06-02 @ 20:19:11
URL: http://morbida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0