pelargoner, kaffe och bara vara hemma.


och den här dagen blev visst helt upp-och-ner. jag sitter och häver i mig kaffe - men någon pigghet känner jag inte av. jag har försökt läsa lite, men koncentrationen finns inte. jag tror att det är gårdagen som tar upp allt utrymme i huvudet. och då inte bara dåliga saker. det är en salig blandning av konflikter, kramar och stöd.

sirikatten ligger ute på balkongen och småsover. och jag var där ute nyss och tog några bloss - och då upptäckte jag att min mårbackapelargon snart blommar. den har vita blommor och är hur fin som helst. och sen kunde jag inte låta bli att tänka på hur jag ska få plats med alla pelargoner här inne när sommaren är slut. det får bli att rensa lite bland krukväxterna - annars kommer det aldrig att gå.

jag ska försöka att njuta av dagen här hemma. det behöver inte bli skit bara för att tröttheten dominerar. jag tänker kaffe, snus och bara vara. det är fint att vara själv och bara låta minuterna gå. det är som balsam för min själ - jag mår bra av att vara själv. inte ensam - utan själv. jag är aldrig ensam här hemma, jag har ju min kattkorv.

Kommentarer
Postat av: Lorissa Lovebomb

Jag mår bra av att vara själv också. Valet att kunna vara själv... det är verkligen välsignat för mig.

2011-07-31 @ 17:42:54
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0