osorterade tankar en solig eftermiddag.


idag lämnar jag inte bubblan. den är trygg och jag trivs.

vädret har skiftat något otroligt idag. mulet, åska, regn och nu varm sol. jag hade ju hoppats på lite mer regn och åska. då är det extra fint att sitta inne i bubblan och andas frisk regnluft.

och jag oroar mig inför nästa gång det är dags att hämta ut medicin. det är så dyrt - speciellt seroquel och lyrica. hade passat bättre om min zopiklon hade varit sådär hiskeligt dyr, för av den äter jag ju bara en om dagen. ack ack.

jag har inte haft någon koncentration till att läsa på flera dagar och det gör mig frustrerad. boken ligger där i sängbordet och vill ha uppmärksamhet. och jag som älskar att läsa; försvinna in i bokens värld och rymma ifrån verkligheten för en stund.
och korsordstidningen är snart färdigklottrad. då får jag väl börja bläddra i alla bang jag har liggandes här hemma. eller skaffa mig en hobby - typ snickra lite på balkongen.

tack och hej. nu ska jag dricka gott kaffe och blunda i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0