orkanvarning.


har varit en rastlös dag idag. inte per automatik dålig för det. men så himla frustrerande bara.
har inte riktigt haft någon ordning på någonting. vet inte om dagen har varit långsam eller om den faktiskt har flytit på i snabbt tempo. ingen aning.
men nu är klockan kväll och det känns skönt. ångesten får så lätt övertaget när jag tappar greppet om dag och tid. och det vill jag undvika. känner mig inte särskilt kapabel till att hantera ångest på ett konstruktivt sätt ikväll.

tror att jag överhuvudtaget börjar tröttna på att vara så jävla duktig. det tar på krafterna det också.
vore så skönt att bara få släppa allt för en stund. sluta behöva ligga fem steg före ångest och panik. kanske vore det skönt att vara följa med strömmen. få släppa taget.

orkar heller inte bearbeta allt på egen hand. samma visa varje dag.
jag kräver inte så mycket av de andra deltagarna i den här röran. och inte heller är det någon som erbjuder sig.
jag kan i stunder vara så bitter över det faktumet.
om de ska gå runt och tassa på tå för att själva kunna slippa undan, varför ska jag då tassa på mina förbannade tår för att de ska slippa skiten. de gör det ju så bra på egen hand. de behöver knappast min hjälp.
kanske ska jag börja klampa runt i tunga kängor. krossa deras små fega tår och skratta rått. slicka i mig allt blod som sprutar från deras fötter. så skönt det vore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0