nu är det jag som är kung.


nu är lägenheten nystädad. alla golv är torkade också - och det var nog på tiden.
så skönt att få det gjort. har ju varit så pass sjuk nu ett tag, så städningen har ignorerats. ingen fara i sig. men jag tycker om att få dammsugat iaf en gång i veckan. har blivit väldigt ordningsam det senaste. på gott och ont.
ibland kan jag inte somna när jag vet att jag inte har torkat av diskbänken eller plockat bort disk och skräp från bord och hyllor.
plus är väl att det ser fint ut här hemma. men minus är verkligen att det har blivit som en tvångstanke light att hålla ordning/rent.

tänker drälla runt i mina smutsiga och smått svettiga kläder en stund till.
sen får det bli att äta lite, byta sängkläder och till slut ta en lång och välbehövlig dusch i det nyskrubbade badkaret.

ångesten har hållt sig borta idag. knappt känt av den överhuvudtaget. och det är verkligen guld.
gick upp tidigt i morse och tog det lugnt för att jag skulle kunna vakna till ordentligt. sen att jag tog tag i städningen när jag blev rastlös - det gjorde nog sitt också. skönt när jag själv kan förstå varför ångesten inte märks av. då vet jag att jag själv faktiskt kan göra skillnad.
att ångesten inte är den som bestämmer här - utan det är jag som gör det. egoboost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0