att sakna böckerna.


den här dagen började visst aldrig.
jag ligger fortfarande i sängen. iklädd sovlinne och underkläder. jag bara orkar inte.
huvudvärken är på väg - så jag måste nog tvinga mig upp för att göra en stor kopp starkt kaffe. och sen runda av med en cigarett på balkongen. det kan bara inte bli fel.

imorgon är det dags för hälsocentralen och antabus igen. och efter det svettas på gymmet.
jag tror på det här. jag tror på mig själv.

trots deppdag i sängen - livet känns inte allt för outhärdligt ändå. ångesten som river är harmlös. den påverkar mig inte något särskilt. jag orkar inte ge den något utrymme. det måste väl ändå vara jag som bestämmer här.
och idag har jag mysdag tillsammans med sirikatten - och det betyder hej då till ångest och alla dens elaka vänner.

jag har tappat läslusten. det känns så sjukt. förbannat hemskt och vidrigt.
läslusten, om du läser det här; KOM TILLBAKA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0