visst finns det dagar.


nu är hela lägenheten städad. det luktar såpa och rökelse här hemma. guld.
och skållhett diskvatten är upphällt - så disken tar jag när vattnet har svalnat.
men någon mat har jag inte lyckats peta i mig. har ingen aptit överhuvudtaget, så det blir enbart kaffe och snus. min alldeles egna hollywood-diet.

tog alldeles nyss en cigg och en kaffe på balkongen - och shit vad tråkig en balkong blir utan örter och plantor.
jag vill ha vår på balkongen. plantera frön och se hur min pelargon får knoppar i solen. sitta på en mjuk kudde och läsa bok efter bok där ute. så vill jag ha det nu.



sirikatten har haft en dödsmatch mot fleeceråttan i sängen. och jag som hade bäddat med rena lakan och bäddat så fint. nu ligger hon mitt på sängen - på det korviga täcket. fin katt jag har minsann.

idag trivs jag med att vara ensam tillsammans med tankarna. en vilodag såhär inför helgen.
har psykolog imorgon och det ser jag fram emot. har upptäckt en hel del nya knutar den senaste veckan och jag vill försöka sätta ord på dem. och det gör jag lättast hos psykologen. eller i min rosa skrivbok där alla mina mörka och färgglada tankar skrivs ner. försöker att skriva åtminstone varje kväll innan jag lägger mig för att sova. men ibland blir det mer sällan eller t.o.m. flera gånger om dagen.
ett bra påhitt det där med att anteckna livet.

kärlek och styrka till alla er som finns innanför de främmande och slutna väggarna. och till er som finns här utanför och som kämpar varje dag - med erat eget kaos eller med någon annans. utan er vore ingenting särskilt vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0