mitt trivsamma och trygga hem.


bara varit hemma idag. inomhus hela dagen - förutom när jag var nere och kastade sopor plus hämtade posten.
men jag trivs med att bara vara hemma. jag känner mig så trygg i mitt hem. och det är ingen självklarhet för mig. så därför väljer jag att bara vara hemma ibland. och visst - på gott och ont kanske.
men jag har fått saker gjorda idag. det är inget problem för mig att diska, byta kattlådan och laga mat. jag ligger inte i fosterställning och gråter bara för att jag väljer att vara ensam hemma. men det verkar människor ha svårt att förstå sig på. men asch - orka bry sig. jag har det bra här hemma.
idag har jag och sirikatten kollat på film tillsammans. för hon skulle självklart ligga bredvid mig i soffan och trängas, spinna högt och snurra runt. finaste siri.
filmen vi kollade på är "if these walls could talk 2". den är så fantastiskt bra. och har ni inte sett den - så se den. oavsett om ni är feminister, flator eller mansgrisar. SE DEN! den är så viktigt!

jag fortsätter kvällen i soffan.
ska göra en kopp kaffe och ta dagens andra cigarett ute på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0