världen är brutal lilla fjäril.


uh. sömnen ville inte infinna sig igår kväll. så jag låg vaken i mörkret och lyssnade på musik. men det kröp i kroppen och i tankarna. inget lugn alls. och allt blir så svårt på nätterna. tystnaden runt omkring gör mig galen. men efter några timmar hämtade jag min massagekaka i kylskåpet och masserade axlar och ryggslut. det gjorde mig avslappnad faktiskt.
men när jag väl somnade så var det bara dålig sömn. somna vakna somna vakna somna vakna and so on. och vaknade förstås tidigt i morse och fick sträcka mig efter boken. men med noll koncentration så är det dödsdömt att försöka läsa. så jag snurrade in mig i täcket och blundade hårt.

nu har jag nästan precis lämnat sängen. låg där och stirrade ut genom fönstrena en bra stund. underbar blå himmel och miljoner solstrålar.
en kaffe på balkongen och jag såg årets första fjäril - en citronfjäril. och det betyder tur tydligen. har mamma sagt. och jag älskar fjärilar. det måste vara bland det vackraste som finns. måste ta fram min fjärilsbok och oh:a lite över alla fina fjärilar som finns.



och hela jag luktar eteriska oljor och jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0