jag (över)lever.


påskmiddagen gick förvånadsvärt bra. hanterbar ångest och mycket utrymme att röra sig på. vi är ju inte direkt släkten som sitter vid långbord och är piffiga. vi är rätt bröliga och ganska oorganiserade. vilket gör det lättare för mig. plus en massa bus med barnen och bara sitta i solen och må bra.
men oh - så skönt att vara hemma. kunna andas djupa andetag och våga känna efter. släppa fasaden lite. har sprängande huvudvärk och solbränd hud som glittrar. en rätt fin blandning faktiskt.

saknar livet litegrann kan jag känna. det här med att vara social och vara där det händer. men jag är nykterist nu för tiden och det bidrar till att jag "förlorar" en del. och nej - jag saknar inte festandet/alkoholen/fyllan. men jag saknar sällskap och gemenskap. inte många som lockas av en deppig nykterist som helst sitter hemma och tänker. det kan göra mig väldigt ledsen många gånger. men det är ett eget val - och ett förbannat viktigt val för mig. jag kan inte dricka och jag vill inte dricka. men jag vill gärna vara med iaf. öhm - typ så.



men ikväll - soffan och datorn. och en kopp koffeinfritt kaffe.

Kommentarer
Postat av: fia.

Du får träffa vänner som tycker det är helt okej att vara nyktra. Ibland när jag har film- eller spelkväll är det ibland någon som känner för en öl eller två men det är helt okej för alla inblandade för ingen blir aspackad och jobbig. :)

Kom på att jag har en blogg, skickade en invite åt dig om du vill kika. Jag skriver inte så jättemycket, men kanske roligt att kika ändå?



Kram pårej!

2011-04-23 @ 22:33:54
Postat av: Nina

Måste bara säga att du är strålande vacker!

Bra jobbat med middagen! Jag förstår precis

vilket stordåd det faktiskt är!!! Du är super!

Nykterist är jag också mest pga av att jag blir

förgiftad tillsammans med mina mediciner...

Jag förstår dock "utanförskapet". Tur att jag

är så galen som jag är annars hade det varit

förfärligt tråkigt. Vi får hålla ihop och dricka

vårt goa kaffe:)

Massa kärlek <3

2011-04-24 @ 09:14:41
URL: http://morbida.blogg.se/
Postat av: Maria

Åhh... vad söt är är :)

2011-04-24 @ 11:47:52
URL: http://www.fenix.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0