djävulen bor i mig.


hela dagen har varit helt stormig. blev attackerad av en amerikansk pingstkyrke-pastor i väntrummet på hälsocentralen. han kollade på mina ärr på armarna och sa att jag hade djävulen i mig. och började gå på om gud och hur jag sviker honom. jag svarade att jag skiter fullständigt i den där gud - jag tror inte. jag tror enbart på mig själv. och om det är djävulen jag har i mig - så trivs jag bra med det. då spärrade han upp ögonen och suckade (och säkert la han väl en förbannelse på mig). jävla äckelgubbe.

väl inne hos läkaren så fick jag ta några blodprover för att se hur saltnivån i blodet ser ut och jag fick magnesiumtabletter utskrivna som jag ska äta i åtta veckor/två tabletter om dagen och sen gå på återbesök. läkaren var bra - något förvirrad - men det är alltid välkommet. sen får vi se vad proverna säger. om det verkligen är magnesiumbrist. men tydligen är det en vanlig orsak till att en får kramp ofta och mycket. så håll nu tummarna att det blir bättre - att jag slipper alla förbannade kramper.

sen mötte jag upp nicole och anna (och självklart frank också). de skulle handla vin och sen gick vi alla hem till nicole och satte oss på balkongen. det var så fint. nicole gjorde kaffe till mig och de två drack vin. det var ett fint sällskap jag hade där på balkongen. nicole har hittat en fin vän minsann. hoppas att jag får möjlighet att träffa anna fler gånger. för hon är bra för nicole och nicole är viktigt för mig och anna var superfin. typ så.

nu är jag hemma. har bäddat sängen. vikt och plockat in den tvätten som hängt på tork. har fyllt på mitt lilla lush-förråd. de glömde ju skicka med en bubbelbit som jag beställde sist. så den kom idag och så fick jag två prover också; rock star soap (en favorit sedan innan) och en tvål till ansiktet coalface (som jag aldrig testat).
jag ser fram emot då jag och arlene drar till linköping - och få svulla lush-butiken där. mmm.

jag är rätt nere och orkar inte peta i äcklet. det får ligga och ruttna. för jag har fått nog av ångest och panik idag. jag är så förbannat trött på att varje dag innebär äckelpanik och oro och ångest och hela baletten. fy fan. en kopp kaffe till och mys med sirikatten ska nog få mig att slappna av lite. och kanske har jag ro nog att ta ett bubbligt bad lite senare.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

hahahahha! Förlåt, men jag kan se scenariot med dig och prästen framför mig, SÅ bra replik. Du har en underbar vass tunga min vän!

2011-04-26 @ 21:33:33
Postat av: Nina

Fina du! Jag hejar på dig.

Att läsa din blogg har blivit en viktig rutin i mitt liv.

Tack för att jag får ta del av din vardag!

Bamsekram

2011-04-26 @ 22:01:11
URL: http://morbida.blogg.se/
Postat av: Emelia

Bra gjort! De där gillade jag som fan minsann, gud finns inte och religion gör folk enbart dumma i huvudet. Ateist, javisst!

2011-04-26 @ 22:01:51
URL: http://emeliaeveline.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch för pastorn! Det finns inget värre än när folk attackerar så.

Hoppas det blir bra med tabletterna och att kramperna försvinner.

Jag ska be för dig ;p

2011-04-26 @ 22:10:15
URL: http://www.fenix.bloggplatsen.se
Postat av: Josefine

Jag brukade ha kramper ofta och det va magnesium brist och vätskebrist typ, haha.. men jag hoppas det blir bättre för dej nu fina!

2011-04-27 @ 15:55:28
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: Amanda D

Men SHIT vilken snubbe! Jag skulle nog inte hämta mig på hela dagen efter ett sådant påhopp.

2011-04-27 @ 16:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0