dagen börjar nu.


fy fan. vaknade för över en och en halv timme sen och kan verkligen inte somna om. helt meningslöst. har kryp i hela kroppen och tankar far runt i hundratjugo. kan inte koncentrera mig på att läsa heller - försökte verkligen. tänkte att boken kanske kunde få mig att varva ner. men icke.
har några zopiklon till övers och eventuellt skulle det kanske funka att ta en sådan och sen försöka somna. men litar inte på att det kommer att fungera. så därför har jag inte testat. tänker att det är lika bra att vara vaken och sen somna när kroppen och tankarna själva vill. annars blir det ännu värre. jag avskyr att ligga i sängen och snurra in mig i täcke och lakan. pallar inte riktigt att ligga stilla heller. borde kanske åtminstone ha tänt mer än en lampa i huset - för det är inte särksilt ljust ute än. men det funkar - jag ser nästan vilka tangenter jag trycker på.
det slog mig precis att kanske ett bad kan få mig att varva ner. lura de elaka tankarna med bubblor och varmt vatten. det kan kanske vara något. men helst vill jag krypa ner i sängen med lugn i kroppen - och ha en sirikatt bredvid som spinner. men hon är på upptäcksfärd i lägenheten och ser inte alls ut att vilja sova. hon tänker att det är morgon och att nu börjar dagen. älskade katt. så ja - jag antar att nu börjar dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0