16.21


jag och tankarna är inte vänner idag. jag försöker att hålla mig sysselsatt hela tiden - men små elaka tankar lyckas ändå sno åt sig lite utrymme. den lilla energin som finns kvar i mig är vad de onda tankarna lever på. jävla parasiter.

men jag pysslar här hemma och försöker att hålla ryggen rak och stolt. jag plockar bort vissna blad från mina krukväxter och ett träd i stora rummet blommar. små blålila blommor. och det hade jag totalt missat - för den har stått gömd bakom gardinen. men inte nu längre - nu får den stå framme så att den syns.
och jag har suttit på balkongen några korta stunder. trots grå himmel så är det behagligt i luften. nästan varmt. och i skogen såg jag en vit katt promenera. så fint.

rörigt ordbajseri - men det fick mig sysselsatt en liten stund åtminstone.

Kommentarer
Postat av: fia.

Oj. Ditt inlägg påminde mig om att jag måste vattna Yuccapalmen. Jag misstänker att den är kroniskt deprimerad för den har aldrig varit särskilt pigg eller grön, ens med såna där gröna stavar med blomsteroider. Har inte hjärta att kasta eländet heller, hur konstigt det än låter. ;D

2011-04-02 @ 18:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0