13.27


vaknade av mig själv idag. nästan en timme innan klockan skulle ringa. det var skönt att komma upp självmant. blev dock ingen frukost - för jag hade visst inget hemma. ehm.
men kunde åtminstone dricka mitt kaffe i lugn och ro. sitta på balkongen i morgonrock och rosa fleecetofflorna. med kaffet och några cigaretter. siri var med mig där ute - hon klapprade med tänderna åt fåglarna och ville bestämt gå balansgång på balkongräcket. men icke - det får hon inte. sa hönsmamman.

det gick bra på hälsocentralen. en trevlig sjuksköterskestudent var med när jag blåste plus tog antabusen. vi småpratade lite och jag var på bra humör. ordinarie sjuksköterskan sa att hon blev glad av att se mig glad. och så peppade hon mig att fortsätta kämpa. det var oväntat att höra - men absolut en fin sak att höra en blåsig måndagsmorgon.

sen apoteket. favoritaffären. köpa ansiktsvatten, plåster och deo. plus hade en kupong som gav mig 20% rabatt på det jag handlade. guld.
och till sist - konsum. handlade en hel plastkasse med mat. skrev en ordentlig inhandlingslista igårkväll - så att jag inte skulle glömma något. så det blev att äta frukost när jag kom hem istället. smörgås och en banan. och kaffe.

och sen jag kom hem har jag även skrivit ett brev till arlene och så har jag dammsugit. passade på att byta kattlådan samtidigt.
det var det. puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0