kaotisk morgon, lång väntan och presenter.


dagen började väl sådär. min mobiltelefon dog under natten - så alarmet ringde aldrig. hm.
sjuksköterskan marit ringde nästan precis efter att jag satt i laddaren och satt igång telefonen. försökte yrvaket förklara vad som hänt och varför jag aldrig dök upp för dagens blåsning plus antabus.
hon sa att jag kunde komma ner så fort jag vaknat till. hon lät inte särskilt sur - men hon låter heller aldrig särskilt glad annars heller.
tog ett tag att samla ork till att lämna sängen. gick upp en vända och hämtade några pepparkakor - men la mig i sängen igen.

men - jag kom iväg till slut. kom ner till hälsocentralen runt klockan 13.30 tror jag.
och där satt jag och väntade ett bra tag. klockan 14.40 gick jag till luckan för att kolla om det var så att de hade glömt mig eller om det bara var mycket att göra
de hade glömt mig. förstås.
men efter att jag sagt till så fick jag komma in och blåsa direkt. jag var nykter och fick min antabus.

sen gå direkt till busshållsplatsen för att möta nicole.
köpa lite glögg och sen hem till henne för att i efterhand fira våra födelsedagar (båda födda den elfte december) genom att äta marängtårta. yey.
jag fick öppna tre presenter. två av dem utvalda av mig själv - två G 3.5-mlp valentineutgåvor. sweetie belle och pinkie pie. fina grejer! och i det tredje paketet ett magic stickers-album - även där mlp.
jag är så bortskämd.
sen fick jag en hemmagjord latte. gott. ska köpa kokosirap och så ska nicole få fylla mig med kokoslatte hela dagarna långa.

vi kollade på i rymden finns inga känslor - jävla bra film. faktiskt en bra svensk film. tänka sig.
känns som om att svensk film nu för tiden bara handlar om beck och jag har tröttnat på de förbannade filmerna för längesen. hur många finns det egentligen - alldeles för många enligt mig. fy.


nu är jag hemma. har plockat i ordning disken - hällt upp varmvatten.
ska ta ett skumbad och läsa i boken, boken som är jättebra. sen blir det ta disken och sen vettefan. är skittrött och kanske hamnar i sängen direkt.
eller försöker mig på att titta tv. men det finns aldrig något att titta på. jag kräver lite kvalité på tv för att orka titta, nöjer mig inte med 2½ män och annat mansgrisigt. huua.

puss
på älsklingsnicole.
och puss på maria, therese, josefine och madeleine - jag ser fram emot julmyset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0