dagen har varit ljus.


åh. den här dagen har varit så fin. skimrande.
först blåsa plus antabus på hälsocentralen. och efter det möta upp nicole på fiket. det var längesen vi sågs och det var fint att få prata. prata om bra saker och prata om de sämre sakerna.
sen gick vi hemåt till mig. fortsatte med kaffe och fika i soffan. bara vara.
jag älskar min nicole. så oerhört.

när nicole gick iväg till bussen så tog jag tag i diskberget som sakta har växt de senaste dagarna. inte orkat bry mig om disken överhuvudtaget.
hälla upp varmt vatten och sen låta det svalna.
under tiden plockade jag lite här hemma. sopade köksgolvet - eftersom en viss katt (nämner inga namn) hade lyckats få tag på en snus och haft hål på den. alltså fullt med snustobak på hela golvet.
sen tända alla smålampor och lite ljus i hallen. städa undan lite i badrumshyllan. slänga lite och ställa undan.

nu är disken avklarad och spisen skurad.
katten ligger i sängen och det ser så mysigt ut. bredvid henne ligger ena favoritråttan. hon lekte lite innan hon somnade. min skrutt. min lilla lilla skrutt som gör allt lite ljusare och behagligare. hon gör så att även de svartaste dagarna känns regnbågsfärgade.

ska göra mig lite kaffe nu och sen försöka välja ut en ny bok att läsa. läser som bara den nu för tiden. guld. och nu tror jag att de olästa böckerna börjar ta slut. men ska nog hitta något. annars är det bara att läsa om en av favoritböckerna. de böckerna en aldrig får nog av.

puss på alla vänner och alla er andra som jag inte känner.

Kommentarer
Postat av: Therese

yey för skimrande dagar! :D

och vi måste ses snart. jag kommer hem senast den 19e, så efter det kanske? :D



Och jag älskar snöflinge-layouten! :D

2010-12-08 @ 17:50:43
URL: http://johnnysfangirl.blogspot.com/
Postat av: Jackie

tack love!

sitter och hemmasnickrar med bloggdesignen och ibland lyckas jag. :) förstår mig ju egentligen inte på det.



ja, lätt att vi ska ses! det ser jag fram emot! <3

2010-12-08 @ 18:32:58
URL: http://sockerkyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0