16.07


jag lyckades komma upp ur sängen i morse - så nu äntligen har jag fått tvätta. blev lite fler maskiner än vad jag trodde. men inte mig emot - tvätta är en trevlig sysselsättning.

annars har dagen varit ganska grå. jag ligger under likgiltighetsstrecket - alltså ganska låg. ganska mycket låg.
hatar de här svängarna. speciellt eftersom det påverkar min sömn negativt. och att gå runt med ångest och oro plus sömnsvårigheter. det säger sig självt; kaos kaos kaos.
men jag försöker att inte pressa mig själv, försöker säga till mig själv att det är okej om orken och koncentrationen inte finns. det får bli en långsam dag här hemma. inga måsten. dammråttorna får fortsätta föröka sig tills orken finns där till att dammsuga. och jag försöker peppa mig själv när jag tagit tag i disken. beröm och sen ta med mig en stor kopp polkagristé ut på balkongen. plus en två tre cigaretter också.

igår "gjorde" (det är inte jag som har skrivit den, jag skrev bara av den) jag en lista; "innan jag skadar mig själv".
finskrev listan på ett papper, sen limmade jag fast den på ett fint och mönstrat papper och till slut limmade jag dit en massa utklippta fjärilar.
vet inte om jag kommer ha användning för den, men tänker att det bara är positivt att den sitter där på sidan av bokhyllan. som en påminnelse och som lite omvänd pepp i vardagen.

nu tar jag med mig téet ut på balkongen - dags att röka.
och jag ska passa på att tända ett ljus i ljuslyktan där ute också.

PS! glöm inte inferno ikväll klockan 21, på kunskapskanalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0