sju rör blod och panikcigaretter.


psykologen är sjuk. helt okej, tänkte jag när han ringde i morse. fick en extra tid nästa vecka, på måndag. det kändes jättebra. efter ett tag pallrade jag mig upp ur sängen för att traska ner till hälsocentralen för att lämna blodprover. snöhalkigt och inget kaffe i kroppen. men tänkte använda situationen till ett s.k. beteendeexperiment och faktiskt våga säga att jag är fruktansvärt nålrädd. först tänka igenom alla de saker som jag tror ska ske när/om jag säger att jag är nålrädd och sedan efteråt gå igenom vad som egentligen skedde, vilka reaktioner jag fick o.s.v. jag fick ur mig att jag var väldigt nålrädd och sköterskan lyssnade på mig och bemötte mig hur bra som helst - ingen katastrofhändelse alls. så nu kommer det bara bli lättare och lättare att våga säga att jag är nålrädd i framtiden, är tanken åtminstone.

efter att ha lämnat sju jävla rör blod gick jag till konsum och där dog jag när jag stod i kassan. i ren panik kastade jag ner ett cigarettpaket på rullbandet - inget jag överhuvudtaget behöver förklara eller försvara. jag ringde sedan nina och det värsta lade sig en smula. jag tuggade en stesolid och rörde mig sedan sakta hemåt. vinglade som ett fyllo och kroppen lydde mig knappt. men hem kom jag och när jag väl stängde och låste ytterdörren infann sig det där trygga hemma-lugnet. kaffe, cigg och ringa nina igen. att få prata med henne, skratta med henne och att höra hennes röst lugnar mig något otroligt. plus hennes nattliga äventyr - oslagbart. världens bästa och starkaste människa; nina, min flickvän.

psykologen är sjuk. inte helt okej, tänker jag nu.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag är med dig och jag vet att du är stark. Heja Jackie!

2014-01-30 @ 13:17:08
URL: http://firellia1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0