a cracked smile and a silent shout.


lördagsmsy igår då. nej, mys - ska det väl helst vara. men här spårar vi ur och får med sig halva kvinnoforumet till skräddaren. nyfikna och underbara moster följer med in och assisterar läkaren. snacka om en dubbelt skev situation. jag var dock noga att regelbundet påpeka att hon läser till undersköterska och att det enbart är därför hon är intresserad av sin systerdotters konstverk och hur det tråcklas ihop.

självklart är det ju inte så hippy happy som det kan låta. jag tappar mer och mer respekt för mig själv - ju mer jag hanterar mitt mående på det här sättet. långvarigt och konstruktivt - nope. och det har jag ju för fan vetat sedan dag ett.

men det som just nu är det absolut värsta med hela karusellen är hur jag och mitt påverkar den viktigaste personen i mitt liv så fruktansvärt illa. hon är den jag kan prata med, vill prata med och som jag vill vara med. och hur hållbart är det - om jag inte börjar respektera och tycka om mig själv, min kropp. 



edit: och självklart blir jag ledsen över hur alla mina nära och kära påverkas av det här. ♥

Kommentarer
Postat av: MissManic

Älskade, älskade underbara du.. Vad ledsen jag blir ♥
Jag vet inte vad jag ska säga.. Men en sak är säker och det är att jag älskar dig, du underbara vän!!
Glöm aldrig det!!

Svar: älskade du! <3
Jackie

2014-02-09 @ 21:54:47
URL: http://missmanic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0