sömn, ångest, minnen. (OBS! kan vara triggande.)


sov bort hela dygnet i går. sanning. antar att det behövdes plus att sängen som erbjöds är den skönaste någonsin. nu vaknade jag klockan 04.00 och kunde absolut ha somnat om. men ville upp till kaffet, cigaretterna och musiken. sova kan en alltid göra senare om det så behövs.

hos psykologen far min ångest upp i taket och ner i golvet i en jävla fart. men som oftast kommer jag därifrån med stadiga fötter. bara så förbannat (ja, jag tänker använda det ordet) orättvist att det är jag som ska behöva ta det här straffet för ett brott jag aldrig har begått. 

 
de fysiska minnena börjar ta över allt mer och då får jag sådant ångestpåslag att jag gapskrattar och förlorar mig i ingenting. händerna krafsande runt halsen, rösten, att vara en sådan liten kämpandes mot en sådan stor. alla dofter, ljud, solen, månen och tårarna som slutade rinna. ryggsäcken, med mina övernattningsgrejer och leksaker i, som jag bar på mig dygnet runt - för att snabbt kunna hoppa in i bilen så snart helgen var slut. 

och typ där, där satte jag ribban för den här helgen. men det blev bio igår - peppande minne.

Kommentarer
Postat av: Lo

Kram om OK! <3
Känner igen mig väl i det du skriver. Det är en sån grym orättvisa i att du ska behöva bära att någon annan gjorde som han gjorde. Vet själv inte hur man kommer ur lidandet som det ger.

Svar: kramar är absolut okej här. <3
nä. hur fan ska en få ordning på det här? ett steg framåt... två steg bakåt. pust.

massa styrkekramar och kärlek! (om det är okej:at förstås!)
Jackie

2013-10-19 @ 16:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0