sandmannen och hatet.


jag har varit nära att somna hela dagen och hade lätt kunnat somna klockan 21.00 då jag la mig i sängen. men har precis köpt keplers senaste kriminalroman och kunde inte sluta läsa. så nu sitter jag här - trött men pigg. måste försöka smälta berättelsen jag precis avslutat. jag rotade fram en flaska bubbelvatten i kylskåpet och snusar en snus. har maria svelands bok om antifeminism att börja läsa i nu. men jag tror att jag väntar. inte fler böcker i natt.

veckan har bara försvunnit. nästa vecka kommer säkerligen bli likadan. och på onsdag ska jag hänga med en konstnär som jobbar på psyk i staden vid havet. han har både en "ateljé" och så rör han sig mellan de slutna psykavdelningarna. och eftersom jag blir någon slags dagpatient - så kommer jag sitta i "ateljén"och skapa fantastisk konst. mehehe. och det här är det tänkt att jag ska göra regelbundet varje onsdag. 

måendet pendlar hit och dit. upp och ner. men jag tror att lamotrigin har börjat hjälpa mig med de allra djupaste dipparna. jag hamnar en bit ovanför botten nuförtiden. istället för att göra ett magplask där nere på botten och sedan inte kunna ta mig upp förrän jag har sönderskadat mig. och innan den 15 maj, då jag ska träffa läkaren på öppenpsyk igen, ska jag höja dosen med 25 mg - så att jag äter en dagsdos lamotrigin på 125 mg. sedan får vi se - men jag hoppas att den fortsätter att fungera såhär bra längre fram också. kanske behöver reglera dosen några fler gånger - för att hitta den dos som passar mig bäst. 

nu ska kattskatterna få lite nattgodis och jag ska ta med mig bubbelvattnet och snuset till sängen och försöka mig på projekt: sova. god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0